مقالات مقالات .

مقالات

نظافت بچه گربه

 ولی باز هم باید حمام شوند. در واقع حمام کردن گربه ها منجر به تحریک پوستی آن ها شده و می تواند مو های سست و شوره هایی که روی پوستشان وجود دارد را از بین ببرید. در واقع این کار به گربه ها یادآور می شود که لمش شدنشان هیچ مشکلی ندارد و این لمس شدن ها آسیبی به آن ها نمی رساند و بر آموزش آن ها تاثیرات مثبتی دارد. در ادامه تمامی مراحلی که یک گربه برای شستشو نیاز دارد را برایتان بیان خواهیم کرد.

قبل از حمام کردن
معمولا گربه هایی که موهایشان کوتاه است نیازی ندارند زود به زود به حمام بروند و در عوض گربه هایی که موهای بلند دارند بیش تر به حمام نیاز دارند. یادتان باشد که بیش از حد گربه های خود را نشویید زیرا می تواند منجر به خشک شدن پوست آن ها شوید و مشکلات بیش تری را برایشان ایجاد کنید. برای شستن بچه گربه ها باید این کار را در چهار هفتگی آن ها انجام بدهید. اگر گربه شما مسن می باشد و یا بیماری خاصی دارد بهتر است با دامپزشک صحبت کرده و دستور العمل های آن ها را دنبال کنید تا منجر به استرس گربه نشده و او را اذیت نکنید.

وسایل مورد نیاز برای حمام بردن گربه ها

وسایل مورد نیاز در حمام
بهتر است قبل از این که گربه خود را به حمام ببرید سعی کنی وسایل مورد نیاز برای شستشو را آماده کنید. این وسایل عبارتند از :

شامپوی مخصوص
حوله
تشک لاستیکی
لیف حمام متناسب با حیوانات
وسایل بازی برای پرت کردن حواس گربه
حمام کردن
این کار برای شما بسیار سخت است زیرا گربه ها از آب بسیار متنفر اند. بهتر است قبل از این که گربه خود را به حمام ببرید مو های او را با استفاده از برس از دیک دیگر باز کنید. بهتر است لباس های قدیمی بپوشید زیرا این کار می تواند منجر به خیس شدن شما شود.
یادتان باشد که برای این کار باید حتما از یک محیط گرم و عاری از میکروب و چرک استفاده کنید. وان حمام و یا سینک روشویی بهترین گزینه برای شستن می باشد.
سعی کنید وسایل شکستنی و پرده حمام را باز کنید تا گربه احساس ترس نکند و موجب اذیت شدن شما نشود.
همه وسایلی که آماده کردید را در نزدیکی خود قرار بدهید و سعی کنید قبل از این که گربه خود را به داخل حمام ببرید آب را باز کنید.
یک عدد حوله را روی سطحی که می خواهید گربه را بشویید پهن کنید. این کار باعث ایجاد احساس اعتماد بیش تر در گربه ها می شود و آن ها از این که روی سطح لغزنده مانند کف وان باشند بیزار اند.
گربه را از بالا به پایین بشویید.
قبل از این که گربه را بشویید سعی کنید همیشه در حمام را ببندید زیرا ممکن است گربه کف آلود از دست شما فرار کند و به اتاق های دیگر برود.
آب کشی گربه چگونه است؟

آب کشیدن گربه
دو روش بسیار ساده برای این کار وجود دارد که یکی از آن ها غوطه ور کردن گربه در داخل وان آب می باشد و دیگری اسپری کردن آب است. یادتان باشد که آب جاری می تواند ترس و وحشت را در گربه ها ایجاد کند و در نتیجه منجر به اذیت شدن آن ها شود. همه این مشکلات روی هم جمع می شوند و واکنش های شدیدی را از گربه های خود خواهید دید.
اگر از دوش های تلفنی برای این کار استفاده کنید بهتر است. سعی کنید این دوش ها را به بدن گربه بچسبانید تا آب را نبینند.
سعی کنید هرگز در ابتدای کار صورت گربه را با اسپری آب خیس نکنید و برای شستن صورت او می توانید از یک لیف مرطوب استفاده کنید و حتما با دست دیگر خود گردن گربه را بگیرید تا تکان نخورد.
سعی کنید در حین شستشو از شستن دم و زیر شکم او غافل نشوید.
گربه تمیز شده را درون حوله خشک بپیچید.
اکثر گربه هایی که مو های کوتاه دارند زود تر خشک می شوند ولی اگر گربه شما مو های بلندی داشته باشد نیاز به چندین حوله دارید.
بهتر است از سشوار استفاده نکنید زیرا این کار می تواند منجر به خشک شدن و سوختن پوست آن ها شود.
شستن گربه در خانه

شستن بچه گربه ها
برای شستن بچه گربه ها باید یک سری نکات مراقبتی را رعایت کنید.

می توانید برای شستن آن ها از سینک های دوقلو در خانه استفاده کنید و یا با استفاده از قابلمه و سبد های بدون استفاده آن ها را بشویید.
به مراتب شستن این گربه ها راحت تر است. در ابتدای شروع به کار باید گربه را درون آب ببرید تا خیس شود. این کار را باید به آرامی انجام دهید.
در حین خیساندن بچه گربه ها باید یک دست شما زیر بدن گربه و دیگری زیر قفسه سینه باشد.
بعد از خیس شدن اجازه بدهید تا گربه شما روی پنجه هایش بایستد و از قبل زیر پا های او یک حوله قرار دهید تا لیز نخورد.
به او شامپو بزنید و از یک حوله کوچک و کف دار برای شستن صورتش استفاده کنید.
بعد از این که گربه را خوب شستید می توانید به روش قبلی او را آب بکشید و داخل حوله بپیچید.
حمام کردن گربه

پیشگیری از مشکلات رایج
یک سری مشکلاتی وجود دارد که در حین حمام کردن برایتان ایجاد می شود و بهتر است این مشکلات را بدانید تا در زمان مواجه شدن با آن ها بتوانید عکس العمل های خوبی نشان داده و وضعیت ایجاد شده را کنترل کنید. در واقع برخی از گربه ها از حمام کردن خوششان می آید و عده ای دیگر از این کار تنفر دارند. می توانید برای شستن گربه های خود از یک آرایشگر مخصوص کمک بگیرید و بابت نظافت گربه های خود خیالتان را راحت کنید. نکاتی که باید به آن ها توجه کنید عبارتند از :

قبل از شستن گربه سعی کنید ناخن های او را کوتاه کنید تا آسیب نبینید. بهتر است این کار را یک روز قبل از حمام کردن انجام دهید زیرا ناخن های تازه گرفته شده می تواند گربه را تحریک کند و این کار شما را به حمام ربط بدهند.
اسباب بازی های مناسب با حمام را از یاد نبرید. استفاده از این روش برای گربه های بازیگوش بسیار مناسب می باشد و شما به راحتی می توانید آن ها را حمام کنید.
در ابتدای شستشو سر گربه را خیس نکنید و به صورت او آب نپاشید.
از شامپو های مخصوص برای شستن آن ها کمک بگیرید و سعی نکنید با شامپو های انسانی آن ها را بشویید. این کار می تواند منجر به تحریک های پوستی شدید شده و یا حتی برخی از آن ها برای پوست حیوان مضر اند و می توانند او را مسموم کنند.

منبع :https://arga-mag.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۳:۱۳ توسط:admin موضوع: نظرات (0)